2017. április 22., szombat

Heten, mint a gonoszok

Már nagyon vártuk, hogy Cimet megszüljön, mert olyan óriási volt a pocakja, hogy alig bírt járni, szinte gurult. Március 30-án, csütörtök reggel épp indultunk volna munkába, Tami iskolába, mikor Cimet szalad felénk, fut fel a teraszlépcsőn szájában egy kiscicával.

Nagyon aggódtam, mert elég hűvös volt a reggel és ekkor még abban sem lehettem biztos, hogy ez az első cica, de szerencsére az udvaron lévő kedvenc helyeit megvizsgálva, nem találtunk több jövevényt és ő sem bócorgott tovább a fűben, hanem azonnal birtokba vette a bekészített banános dobozt.
Ilyenkor szeretek itthon maradni, hogy ha segítségre, vagy csak támaszra szorul, akkor kéznél legyek, de ilyen hirtelen nem tudtam itthon maradni sem én, sem a család többi tagja, úgyhogy kicsit aggódva, de elindultunk a dolgunkra.

Kaviárt kizártuk, mert a macskaajtót bezártuk, nehogy Cimet mégis a zöldben akarja folytatni a szülést, Kaviár pedig azért nem maradhatott bent, mert ő nem tűri a bezártságot, kint jobban elvan akár egész nap.

Igyekeztem haza a munkából, parányit féltem, hogy mi vár rám, de a legnagyobb meglepetésemre Cimet gyönyörűen megszült 8 kis apróságot. Sehol sem találtam foltokat, ami azt jelentette, hogy végig a dobozban maradt és mindegyik cica épnek, egészségesnek nézett ki, kivéve egy parányi hófehér pöttömöt. Gondolom ő volt az első poronty, aki még kint született, azt sem tudom, hogy pontosan mikor. Nagyon le volt gyöngülve, de feltűnően kisebb is volt a többieknél. Pár napon belül el is pusztult szegényke. Nagyon sajnáltam, mert ahogy kiemeltem a dobozból, Cimet utánanyúlt a mancsával, mintha azt akarná, hogy ne vigyem el, pedig már nem lélegzett. Nagyon megható volt.

Viszont így is maradtak elegen! 4 hófehér és 3 sötét pöttyös kiscica született. Persze rengeteget változnak még az elkövetkezendő pár hónapban.
A fehéreken már megjelentek a cirádák, minták, a farkuk csíkosan sötétedik, a fülük széle feketedik, nagyon cukorfalatok.
A sötétek pedig a szokásos bengáli mintázattal rendelkeznek, csak szürkébb árnyalatban.
Cimet fantasztikus anyuka, természetesen rengeteget eszik, de van is teje, a kicsik teljes csöndben szundikálnak, csak akkor „üvöltenek”, mikor Cimet bebújik hozzájuk, ezzel felébresztve és étkezésre szólítva fel a társaságot.


Nemrég kinyílt a szemük, és amikor ellopunk a dobozból egy-egy cicát, Cimet azonnal szalad és „könyörtelenül” viszi vissza őket.

Nincsenek megjegyzések: