2011. január 1., szombat

Újévi sziámik

Csiki már régóta gömbölyded, viccelődtünk is vele, hogy biztos szenteste fog szülni, milyen jó lesz, kiscicákat teszünk a fa alá, de megkímélt minket ekkora meglepetéstől. Az év első napján viszont már nem bírta tovább.
Reggel kilenckor arra ébredtem, hogy Csiki a fejemnél járkál, nyávog, majd Anti hessegeti a kezével. Először én is azt hittem, hogy csak szórakozik, de mikor a szemébe néztem, rájöttem, hogy ennek fele sem tréfa, szülni fog. Vajúdás az apukával
Előkészítettem a terepet, szülődoboz a padlásról, törölköző a polcról, olló a kezem ügyébe és vártam. Aztán tovább vártam, ültem mellette a földön, már elkezdtem olvasni, miközben jobb kezemmel simogattam. Több mint két óra telt el a nagy várakozásban, mire kibújt az első kiscica. Fél óra múlva a következő. Gondoltam, most már felgyorsulnak az események, de sajnos tévedtem. A harmadik jövevény szintén két óra múlva jött a világra, a negyedikre pedig még másfél órát kellett várni. És még nem volt vége! Ekkor már sötétedett, de még volt benne kiscica.
Most már látom, hogy az eddigi szülések igencsak könnyűek voltak a mostanihoz képest. A következő, szám szerint ötödik cica csak félig bújt elő, Csiki egyszerűen nem nyomta tovább. Vártunk, hogy majd csak megoldja a természet, de nem. Muszáj volt közbelépni, ugyanis már erősen vérzett az anyuka cica. Nem írom le, hogy miképpen történt az egész, az olvasót is és magamat is kímélni szeretném, mivel mire előbújt két halott kiscica, addigra én teljes idegroncs lettem, zokogtam, reszkettem, szinte sokkot kaptam.Azt hittem túl vagyok a nehezén, de Csiki borzasztó állapotba került. Üveges tekintettel nézett valahová a semmibe, teljesen legyöngült, nem reagált semmire, biztosan sok vért vesztett. Nagy nehezen elkezdte nyalogatni az ujjamról a vizet, majd pohárból is iszogatott egyre többet. Közben próbáltam elérni az orvosunkat, de nem vette fel a telefont. Ki dolgozna az év első napján? Beszéltem az állatorvosi ügyelettel is, ahol pár szóváltás után kiderült, hogy csak az, hogy kinyissa nekünk a rendelő ajtaját tízezerbe kerül, és minimum két injekciót fog adni neki, csak hogy csináljon valamit, ami szintén körülbelül ekkora összeg, de ha röntgenezni kell, akkor az is pluszköltség, szóval gyorsan kiszámoltuk, hogy nem tudunk ennyit áldozni rá. Antinak sikerült elérnie egy állatorvos ismerősét, aki viszont nem macskákra szakosodott, így csak erkölcsi támogatást tudott nyújtani, de ez is jól esett.Folyamatosan figyeltük Csikikét, szerencsére ivott rengeteget, később már pár morzsát hajlandó volt enni is, és éjfélre visszatért az élet a szemébe, már dorombolt, szoptatta a kölykeit.
Megnyugodtam. Másnap sem jelentkezett rajta semmi aggasztó jel, a szokott temperamentumával gondoskodott a kölykeiről, az ágyba hurcolászta őket, míg be nem költöztettem a szekrénybe, eszik, mint a farkas, szóval négy újévi szerencsecica született.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Engem érdekelne egy kiscica. Melyikre nincs még előjegyzés?

Anita

Zita írta...

Szia Anita!

Érdeklődő már sok volt, de még csak egy konkrét. Ezek alapján két kandúr és egy nőstény közül lehet választani.

Zita

Momóka írta...

Szia Zita!

A kis kancsal fiú vagy lány?

Anita

Zita írta...

Kislány. Biztos látta(d) a fotót róla, ugye milyen bájos :)?

Zita

Momóka írta...

Nekem egy kisfiú kellene. 15ezer 1 cica, ugye? Oltva és féregtelenítve is lesznek? Mikor lehet elhozni?

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon szépek a cicáid,én is szeretnék egy lány cicust,de még egyelőre nem most,hanem pár hónap múlva.Milyen gyakran születnek évente?Van esetleg terv következő alomra?
Köszi:Kriszti

Zita írta...

Kedves Anita!

Rendben van, akkor tied az egyik kandúr. Kérlek, a közeljövőben hívj már fel, hogy személyesen is megerősítsd a szándékodat. Köszönöm. Igen egy cica kerül ennyibe. Féregtelenítve lesznek, hetente adom nekik a gyógyszert, de az oltás már az új gazdi feladata, már csak azért is, mert 2,5-3 hónaposan kaphatja meg az elsőt.

Zita

Zita írta...

Kedves Kriszti!

Évente kétszer születnek kiscicák, de nem tudnám megmondani, hogy mikor. Szült már augusztusban, áprilisban, most januárban, szóval elég rapszodikus. Én nem tenyésztem őket, amikor nekik kedvük van, akkor fogannak, csak olyankor szobafogság a nősténynek, hogy biztos az én kandúromtól legyenek. Azt ajánlom, hogy tavasz környékén látogass vissza a honlapomra - persze jöhetsz sűrűbben is -, mert biztosan megírom, ha ismét látom gömbölyödni Csikit. A sziámi címkére kattintva könnyedén szűkítheted a kört, hogy ne kelljen minden agyszüleményemen átrágnod magad.
Zita

Momóka írta...

Szia Zita!

Rendben. Jövő héten egyik délután telefonálok. Köszönöm!

Anita

Névtelen írta...

Oké,köszi!:)