2012. november 4., vasárnap

Novemberi ünnepek


Idén sem telt el a november Márton-nap és Tökpéntök nélkül, ahogy ez már lenni szokott évek óta.
A Márton-napot az iskola, míg a Tökpéntököt én szoktam megrendezni. Idén mindkettő rendhagyó módon zajlott.
A Márton-nap a rossz, esős idő miatt nem az Újszegedi ligetben került megrendezésre, hanem az iskolában. Ez kisebb csalódást okozott a gyerekeknek, hiszen a ligetben való sétálgatásnak - főleg sötétedés után - van némi romantikája, a saját készítésű lámpások is nagyobb szerephez jutnak, az üstben fortyogó tea is jobban esik. Hiába borult sötétségbe az iskola, és bóklásztak a pincében a kisebbek, ez nem volt ugyanaz.
Akárcsak a Tökpéntök, amit eddig sikerült különválasztani a Halloween-től, de most Tami és barátnői meglágyították a szívemet és fejet hajtottam a kívánságuk előtt, hogy bejárják a környező utcákat cukor és csoki reményében.
Ehhez már egy héttel korábban felkészültem oly módon, hogy kiplakátoztam a környéket és felhívtam az itt lakók figyelmét arra, hogy ez mégis Tökpéntök, csak részben hasonlít az amerikai hagyományra, nem kell olyan komolyan venni, de ha szeretnék megédesíteni a gyerekek örömét, hogy küldetésüket sikeresnek érezzék, készüljenek fel pár szem cukorral.
A lányok nagyon komolyan vették a feladatot, beöltöztek fekete macskának, boszorkánynak, manónak és „Cukrot vagy tréfát?” felkiáltással útnak indultak. Kicsit izgultam értük, nem is alaptalanul! Az egyik okom az volt, hogy időközben eleredt az eső, de a nagyobb aggodalmat inkább az emberek hozzáállása okozta. Néhány helyről elzavarták őket, ahol „bosszúból” egy mécsest hagytak a kapuban, de szerencsére többen kedvesen fogadták a váratlan látogatókat, így végül megtelt a kis tarisznyájuk rágóval, csokival, mandarinnal.
Mint kiderült, sokan nem is látták a plakátot, meglepetésként érte őket a látogatás, tanultam belőle, jövőre inkább a postaládákba dobjuk az üzenetet, már ha lesz ennek a kezdeményezésnek jövője.

Persze a túrával nem ért véget a party, kezdődött a finom falatok elfogyasztása, és én is készültem Tami segítségével némi finomsággal. A menü Geronimo Stilton ötlete alapján született, de sokkal finomabb lett:
... és folytatódott az éjszakába nyúló dorbézolással, hisz a vendégek maradtak, a jelmezeket pizsamára cserélték.

Nincsenek megjegyzések: