2014. december 28., vasárnap

Csoda cica

Vasárnap hajnalban arra ébredtem, hogy Pezsgő cicánk vajúdik. Nem akart ő felébreszteni, á dehogy! Nagyon szerényen nyávogott, éppen hogy csak jelezte, hogy mi történik, de azért elég hangosan dorombolt, hogy tisztában legyek a helyzet komolyságával. Valószínű, hogy nem is nekem szóltak ezek a hangok, hanem a lányomnak, hisz én csak megtűrt személy vagyok az ő társaságában, az igazi gazdája Tami, de én voltam a gyorsabb.

Ügyetlenül, még félig álomban, de azért hatékonyan, a hátára fordítva húztam végig a macskát a francia ágyon, hogy mihamarabb és minél kíméletesebben a megfelelő helyre vonszoljam. Szerencsére tegnap egy isteni sugallattal előkészítettem a dobozát. Tami behelyezte a megfelelő helyre, én pedig kibéleltem törölközővel. Azért nem gondoltam volna, hogy másnap már szükség is lesz rá.

Alig múlt fél öt, mikor kibújt az első kiscica. Erre már Tamara is felébredt és mondta, hogy innen átveszi, nyugodtan feküdjek vissza. Nyugodtan visszafeküdtem, de nehezen jött álom a szememre. Tami hősiesen kitartott több órán keresztül, de újabb cica nem bújt elő. Ekkor átvettem a lánytól a felügyeletet. Pezsgő teljesen jól érezte magát, mint aki végzett a szüléssel, gondoskodott a kicsiről, kiment enni, inni, majd visszakuporodott a cicája mellé.
Mikor kivilágosodott, gyorsan megnéztem a neten, hogy lehetséges-e, hogy csak egy cica szülessen. Erre nem kaptam választ, viszont arra igen, hogy akár 24 óra is eltelhet két cica születése között. Rendben. Akkor várunk.
Eltelt egy nap, de nem született újabb macska, úgyhogy ezennel én írom meg az internetre az első bejegyzést, melyben az szerepel, hogy egy sziámi macska nem feltétlenül szül ikreket, netán négyes vagy hatos ikreket, ahogy ez idáig nálunk is volt, beéri egy poronttyal is.
A kiscica dúskál a tejben, nem kell osztozkodnia senkivel, nincs dulakodás a legjobb ciciért, teljes a béke a dobozban. Az már látszik, hogy a farka vége blokkolt csigolyájú, de a nemét én még ilyenkor nem tudom megállapítani és nem is nagyon szeretem piszkálni, lesz még rá alkalom bőven. Jobbról az anyja, balról a nagynénje melegíti éjjel-nappal, úgyhogy igazán semmiben sem szenved hiányt.

Nincsenek megjegyzések: