2019. augusztus 10., szombat

Az utca zsivaja

- Teresa! Gyere gyorsan, láttad? Loredana kiadta az alsó lakását idegeneknek!
- Komolyan? Nem láttam.
- Óvatosan nézz fel az erkélyre, mert ott ülnek mind a négyen. Gondolom a két szülő a két gyerekével.
- Aha… látom, jaj a két gyerek csókolózik!
- Jól van, csak tipp volt, akkor nem testvérek… hú látom, hogy mennyire nem, pedig olyan fiatalok, de hát tudod, hogy van ez manapság!
- Persze, és állandóan a telefonjukat nyomkodják, az én unokám kezében is folyamatosan ott van, bár azért minden nap eljön hozzám beköszönni.
- Nem lehet rá semmi panaszod, nagyon tisztelettudó fiú, nem csoda, jó nevelést kapott. A múltkor még nekem is hozott egy kenyeret, amit a menyed sütött.
- Hú, az milyen finom volt! Annyira van érzéke a sütemények készítéséhez, hogy én már mondtam nekik, nyissanak egy cukrászdát, de hát Lucia olyan félénk, gyáva belevágni, pedig biztos vagyok benne, hogy elférne az ő kis cukrászdája is a többi mellett.
- Tény, hogy egymás szájába érnek az éttermek, bárok és fagyizók, de látod, hogy mind meg tud élni, annyi a turista!
- Azért a múltkori emberáradatot nem sűrűn viselném el. Tudod, amikor itt volt az az énekes és a strandon egy homokszemet sem lehetett látni, hogy is hívják, valami Jovinazzo, vagy mi…
- Jovanotti, mamma!
- Jaj Andrea, de jó hogy megjöttél, mesélj, mi újság, már olyan rég láttalak.
- Tegnap óta rengeteg minden történt velem…
- Jól van na, ne szemtelenkedj! De ilyen korán nem szoktál…
- Mert Paolo hívott, hogy segítsek neki.
- Ugyan mit kell neki segíteni?
- Valami üvegeket akar lehozni a tetőtérből és hoztam a csörlőt, hogy majd azzal könnyebben megoldjuk.
- Olyan segítőkész vagy, nagyon büszke vagyok rád!
- Tudom mamma, nem csoda, hisz nyaranta te neveltél.
- Hát igen, te kis huncut! Sütök is neked mindjárt egy csokis süteményt.
- Az remek, de nem lehetne inkább egy spagettit tenger gyümölcsével?
- Na nézzük, hány óra van… 10, akkor hamarosan befut Francesco a halászatból, és ha hozott alapanyagot, akkor megcsinálom… na már itt is van.
- Ciao Francesco! Milyen volt a fogás?
- Rákból most volt bőven és tintahalból is, a többi csak mutatóban…
- Esetleg polip?
- Egy kettő akad. Ezek szerint ebédre kéne?
- Andrea úgy megkívánta a tengeri herkentyűket.
- Mindjárt beállok a garázsba és akkor kipakolunk, megnézzük mi van.
- Segítsek navigálni?
- Egy jó tengerészt sosem kell navigálni, fiam!
- De a kocsi oldala nem ezt sugallja!
- Ne húzd ki a gyufát Andrea, tudod jól, hogy ez csak egy tárgy, történhetnek vele kisebb balesetek, nem kell túl aggódni… csak vigyen el egyik helyről a másikra.
- Ne bántsd az unokámat Francesco, mert nem kapsz a spagettimból!
- Annál kedvesebb vagy te, mint hogy ne kínálj meg engem a főztödből, arról nem is beszélve, hogy annyit fogsz készíteni, hogy az egész utcának jutna belőle!
- Jól ismersz már engem, igenis adok, mert nem foszthatok meg senkit attól a mennyei élménytől, ami az én lábosomból kerül ki…
- De milyen paradicsomot használsz?
- Amit Stefano rakott el a télen… isteni, alig tett bele fűszert, mégis olyan zamatos.
- Majd én is kérek tőle.
- Hamarosan hozzuk is le a tetőtérből, már jön is Paolo!

Nincsenek megjegyzések: