2020. augusztus 6., csütörtök

Búcsúvacsora

Nem mehettem el úgy Rómából, hogy ne egyek valahol polipot. Mindig rosszul vagyok utána, de muszáj ennem, mert imádom. Többször jártam már Rómában, de mindig lenyűgöz, csak egyetlen dolog hiányzott a nyaralásból: a macskák. Régen bármerre ment az ember cicák feküdtek egy-egy oszlopon, műemléken, templomlépcsőn, akik szelídek voltak, meg lehetett őket simogatni, olaszok voltak, vagyis barátságosak és kedvesek. Most viszont elvétve, ha láttunk cicát, sőt, pórázon sétáltattak egyet, hogy a turisták megsimogathassák, azt hiszem a Pantheonnál. Ez az ivartalanítás következménye, ami nálunk is elkezdődött. El fognak tűnni a macskák, ami szerintem nagyon nem jó, és nem csak azért, mert szeretem őket és mókásak és különlegesek, hanem mert el fognak szaporodni a rágcsálók, mert őket nem fogják tudni ivartalanítani.

A reptér felé csupán annyi kalandunk volt, hogy bár jó buszra szálltunk, de rossz irányba. Mikor feltűnt, hogy még mindig nem értünk oda, holott csak öt megállót kellett volna menni, szóltam a sofőrnek, hogy rossz felé megy. Mondta, hogy körbe fog jönni, de ha gondoljuk, szálljunk le, hátha jön hamarabb egy másik busz. Leszálltunk. Egy pálmafákkal teli lakótelepre érkeztünk, ahol nyüzsögtek a papagájok a pálmalevelek között. Végül ugyanarra a buszra szálltunk, a sofőr jót nevetett, velünk együtt.

Kimaradt néhány dolog, amit legközelebb még be kell pótolnunk, csak azt remélem, hogy lesz legközelebb.


Nincsenek megjegyzések: