2008. július 13., vasárnap

Töredékek

Lassan elérkezik a szabadságom pillanata, ami Anti szabadságát és az óvoda bezárását is jelenti, úgyhogy Tami is szabadságra megy, na meg az óvónők is, ami biztosan rájuk fér. A múltkor azt találta mondani a gyerekemnek az egyik, hogy jobb lenne, ha nem is menne többet óvodába. Nagyon felháborodtam, hogy ilyet mert neki mondani, úgyhogy másnap megkerestem és számon kértem. Tami igazat mondott, csak azt nem tudtam, hogy ezt a mondatot nem Taminak szánta, hanem egy másik kislánynak, aki iszonyúan rossz, ráadásul mindenki tudja, hogy a szülők otthon vannak, főleg mikor a kerítésen keresztül meg is puszilgatják a porontyukat, mikor az udvaron játszik, hogy még hisztisebb, még elviselhetetlenebb legyen. Szóval ennek a kislánynak mondta az óvó néni a fent említettet, de mivel a lányom ott állt mellette, megkérdezte, hogy ő is elmondja ezt otthon? A gondozónő idegességében rávágta, hogy mondjad. Mondta is. Fel is háborodtam, de már le is nyugodtam. Már csak azért is, mert mikor egyig dolgozom, már egykor ott vagyok Tamiért az óviban és csak hetente kétszer alszik bent, és elég szófogadó ahhoz, hogy ne hozzon rám szégyent.Bár a múltkor elég követelőző és visszautasítást nem tűrő hangon próbálta véghez vinni az akaratát, miszerint: vegyem le a szandálját. Mondtam is neki, hogy nem vagyok én az inasa, aki a királykisasszonyok aranycipellőjét leveszi, de vesztemre, mire ezt kimondtam, a kezem már le is vette a lábbelit. Erre Tami felbátorodott és kuncogva közölte: és utána hagyja az inas, hogy mezítláb járkáljon a királylány, vagy hozza a papucsát? Azt hiszem nem vágtam hozzá, de szerettem volna.Királykisasszony a hajóablakban.

A múltkor arról beszélgettünk Antival az autóban, hogy milyen sokba kerül majd az Opel helyreállítása, köszönhetően nekem. Erre Tami megsajnált minket és azt mondta, hogy arra gondolt, vállal valami munkát az óvodában, hogy be tudjon szállni a költségekbe.
Tündéri lányom van, nem de?!Egy macska is lehet autószerelő!

Egyébként kiderült a hasmenéses vírus mibenléte, mikor kaptam egy levelet az ÁNTSZ-től, hogy másnap jelenjek meg a Járványügyi Csoportnál. Jelentem volna, de csak harmadnap értesültem a levélről, aztán jött a hétvége, úgyhogy hétfőn mentem. Kifaggatott egy manusz, hogy mit evett a lányom és hol és mennyit és mikor, na és arra volt még kíváncsi, hogy a szülei nem dolgoznak-e az élelmiszeriparban, ugyanis szalmonella vírus fészkelte be magát Tami szervezetébe. (Anyukám ezt szarmonellának mondja, amiben van némi igazság, nem is tudom, mért nem így hívják.) Nem estem kétségbe, hisz már jól van a lány, de nem szívesen hallottam, hogy a vírus akár évekig is benne lehet. Konzultáltam a gyermekorvossal, aki ezt az időt lecsökkentette hetekre, úgyhogy van remény.Így néz ki betegen.

Bélflóra-erősítőket kap és két hét múlva kontroll. Remélem hamarosan kimegy belőle, mert már így is le kellett mondanunk egy medencés partit az óvis társakkal. Arra pedig nagyon figyelek, hogy bodegából nem ehet semmit, főleg lángost nem, de a fagyira is nagyon kell vigyázni, úgyhogy inkább én gyártom neki a jégkrémeket. De ott van még ezer veszély, amit ha megfeszülök, akkor sem tudok kivédeni.
Nem rég kérvényt kellett írnom a Parkoló társaságnak, mert pofátlan módon megbüntettek. Tényleg nagyon pofátlanok voltak, iszonyúan felháborodtam, mikor megláttam az ablakban a piros üzenetet. 12:55-kor járt le a parkoló-szelvényem és ugyanebben az időben meg is büntettek, ráadásul pár másodperc múlva már el is küldtem egy sms-t a hosszabbítás végett. Szóval nem túl kedves, de annál célratörőbb levelet írtam nekik, mert csak levélben lehet reklamálni, telefonon nem sokra mentem, csak annyit tudtam meg, hogy biztos nem direkt várták ki az őrök ezt a pillanatot. Á, dehogy! Ilyet nem is feltételeznék!
Kicsit ma megcsípte egy darázs. Szegénykének először a homloka dagadt be, de most már a nyaka is. Remélem nem viszi túlzásba a hízást, mert félő, hogy megfullad.

Nincsenek megjegyzések: