2009. június 1., hétfő

Pünkösd

A hosszú hétvégét úgy telezsúfoltuk programmal, hogy írni már nem is jutott időm. Tami már pénteken rókává változott, hiszen akkor volt az óvodában a gyereknap. Gondoltam is rá sokat, mikor elkezdett szakadni az eső, hogy az ugráló vár vízi várrá változik, de szerencsére nem volt olyan jelentős az égi permet, lehet, hogy csak a munkahelyem fölött volt esőfelhő, az óvodát elkerülte.A legfontosabb esemény számomra, Balázska eperfájának a meglátogatása volt. Imádom a faepret, nálunk is van a kertben, pontosabban a kerítés mellett, kívülről, de teljes mértékben a sajátomnak érzem. Csak az a baj, hogy nehezen hozzáférhető, a behajló ágait ugyan megdézsmálom, de a tetején lévőket már nem érem el, az utcára pedig lusta vagyok kiskosárral kibattyogni, a kerítés miatt a fólia leterítése is bajos.De Balázska eperfája a fő helyen áll a kapu és a ház között, képtelenség elkerülni. Persze a fő attrakció maga Balázska volt az édes, mosolygós arcocskájával.
A Waldorf iskola sem hagyott minket punnyadni. Vasárnapra virradóra vártak bennünket újabb bögre készítésre, mivel az elmúlt alkalommal csak egy készült, de háromra van szükség a fogyóeszközből. (Még akkor is, hogy Tami kijelentette, ő ugyan nem fog inni belőle, legalábbis vizet nem, amitől én is ódzkodom.) Mivel a múltkor nem vettem részt eme nemes eseményen, most kétszer akkora lendülettel vetettem bele magam az agyagozásba. Körülbelül öt perc alatt elkészítettem Tami bögréjét, immár jól felrajzolva rá a basszuskulcsot. Nem tudom mekkora előnyt jelentett, hogy évekkel ezelőtt Jani mellett készítettem húsvétra agyag-nyulakat és kerámia tojásházakat, bár bögrét azt hiszem nem alkottam, és vagyok annyira őszinte magamhoz, hogy kijelentsem: nem sok kézügyességgel bírok ezen a területen.
A csupor elkészítése után, hogy ne tétlenkedjem meg lábatlankodjam, fonalat tekergettem, közben figyeltem a nemezelőket, bár már csak a végét láttam az alkotásnak, de azért én is kedvet kaptam egy nemezpárna elkészítéséhez, már csak azért is, mert egyet muszáj csinálni, hisz ezen fog ülni Tami 8 évig.
Egy nemez párna elkészítése nem gyerekjáték, bár a szappanozás mégis az, csak a gyerek hamar feladja. Én is meguntam, de folytatni kellet, hogy legalább szállítható állapotba kerüljön a gyapjú, és az sem lett volna hátrány, ha hasonlít egy párnára. Bevallom a végén már nem a kezemmel facsartam a szappant, hanem jól megáztattam a vízben, aztán a vizet fröcsköltem rá, elvetemült módon, de titokban. Mikor már jól átvizesedett, akkor kezdtem tekerni, meg facsarni, nyomkodni és préselni belőle a folyadékot. Ez kicsit sziszifuszi munkának tűnt, hogy eddig locsoltam, most meg el kell belőle távolítani, de hát különben nem állt volna úgy össze a gyapjú, ahogy. Tényleg jól összetapadt, sőt túlságosan is, mert szerintem vékony lett, úgyhogy ezt a pár órás masszírozást gyakorlásnak fogom fel és legközelebb majd készítek egy emeletes párnát, ami talán puha is lesz. Ja és itthon még ki kellett volna belőle öblíteni a szappant, de ennek már tényleg semmi értelmét nem láttam, úgyhogy nem is tettem meg. Egyébként volt szakmai segítség is egy keramikus személyében, aki nagyon sokat segített is, például nekem, mikor a szétázott kezemmel nyomkodtam a nemezt, közölte, hogy még ötvenszer. De figyelt mindenre, majdnem le is buktam, mikor felkiáltott mellettem: szappan a vízben! - és kimentette.
A kertben Anti felállította a májusfát, Tami legnagyobb örömére. Természetesen EU szabvány szerint készült, a gyereknek nem eshet semmi baja, ha kapaszkodik és nem dől ki a fa, de leginkább akkor, ha nem mászik fel. Engem a frász kerülgetett, mikor tette egyik lábát a másik után és a csonkokra.A hétvégén Tami megtanulta az óvodás verset is, amit majd a ballagásán fog előadni két barátnőjével. Ez az én ötletem volt, hogy ezzel lepjék meg az óvónőket, mert hogy hamarosan elballag az óvodából, bár nagyon nem szeretne.
A kiscicák is sok örömet okoznak, főleg mikor hajnali ötkor arra ébredek, hogy próbálnak felkapaszkodni a csupasz bőrömön, mintha hegyre másznának, csákánnyal a mancsukban, az anyjuk pedig hajókürthöz hasonló hangot hallat, hogy segítséget kérjen, a fülemtől két milliméterre.Egyébként nagyon aranyosak, egyre bátrabban hagyják el a biztonságot nyújtó dobozt, Csiki legnagyobb bánatára, aki ilyenkor kétségbeesetten rohangál, hogy visszaterelje őket. Sajnos a négy közül egy viszont nem akar fejlődni, sőt egyre kisebb, hiába etetem külön tápszerrel, hiába a dupla adag féreghajtó, nem jut egyről a kettőre. Míg a többiek már játszanak, felfedezik szűkebb környezetüket, addig ő csak gubbaszt és már nem is nagyon nyávog. Annyira sajnálom, de tehetetlen vagyok.Ja és persze a kerti munkával is haladni kellett, ami főként a cseresznyeszedésre vonatkozik, mivel szépen beértek a piros bogyók, csak nem tudom hová tenni a rengeteg gyümölcsöt, a mélyhűtőn a megtelt tábla, a hasamban szintén, rigó meg kevés, bár most jönnek a seregélyek, egy fát már birtokukba is vettek. Azt mondják, hogy a seregély bármilyen hangot képes utánozni, úgyhogy most várom, mikor mondják emberi hangon: Boldog szülinapot Zita!
Sokszor érzem így magam az életem folyamán, mintha esőben locsolnék.

Nincsenek megjegyzések: