2009. szeptember 6., vasárnap

Hét évesen

Hogy milyen a világ 7 évesen? Erre Tami tudna kellő magyarázatot adni, hiszen hét éves lett, iskolás, már diákigazolványa is van, amit ugyan én hordok magamnál, mert még nincs szüksége rá, nem jár busszal, én viszem mindenhová és ez még így lesz egy darabig.

Az iskolát nagyon jól viseli, mivel pszichológiai szemmel nézve ideális egy első osztályos gyereknek, hogy nincs túl éles vonal az óvoda és az iskola között. Kedves mondókákat tanulnak a reggeli órakezdésre, vagy például a kézmosásra, ami így szól: húsz kicsi bocs, elindul és kezet mos”. Ennek minden iskolában így kéne működni, az óvoda nem iskola-előkészítő, mint ahogy tévesen sokan gondolják. Az első osztálynak kell még hasonló szellemben működnie, mint az óvoda, különben annyira éles a váltás, hogy sok gyermek már itt megutálja az tanulást.

Az egyedüli problémám idáig a napközire vonatkozik. Még csak háromszor mentem délután a lányomért, de ebből két alkalommal nem tudta a napközis tanár, hogy hol van a gyerekem. A játszótér az iskolához tartozik, ott töltik a délutánt és el kell kéredzkedniük, ha be akarnak menni az iskola mosdójába, ezért nem értem, hogy miért nem tudja, hol van. Ha nincs a játszótéren, akkor biztos bement – közölte a tanár, amivel egyáltalán nem nyugtatott meg, bár mentségére legyen szólva, zavartságát magyarázhatja, hogy nem tudja még kit, hogyan hívnak. Már egy gyerek eltörte mindkét karját a játszótéren, és mikor Taminak mondtam, hogy ugye ő nem fog meggondolatlanul veszélyes dolgokat művelni, egyáltalán nem nyugtatott meg, mikor közölte, hogy a veszélyes dolgok a legizgalmasabbak. Nem mondhattam neki ellent, hisz igaza volt, de mit csináljak, anya vagyok, aki nagyon félti a gyerekét.

Szombaton tartottuk a lány születésnapi buliját. Már előző éjszaka nem sok jót ígért az időjárás, szakadt az eső, hurrikán jellegű szélfúvással párosítva. Ahhoz pedig, hogy húsz embert a házban leültessek, el kéne költöznünk, úgyhogy maradt az aggódás. Mikor reggel felkeltem és kinéztem az ablakon, teljesen elborzadtam a borongós felhők láttán. Azt sem tudtam, hozzákezdjek-e egyáltalán a sütéshez, vagy inkább mondjuk le az egészet. Antiból viszont sugárzott a pozitivizmus, úgyhogy nekifogtam a menü elkészítéséhez. Aztán jöttek az egyéb gondok. Egyik fogásnak rántott csirkét terveztem. Kitettem a tányérokat, liszt, tojás, morzsa. Morzsa? Pár szelet húsra elegendő zsemlemorzsa maradt a tasakban. A rakott tésztához tejföl kellett, de sehol sem találtam a hűtőben. Rakosgattam a szalámikat, sajtokat, de hol a túróban van a tejföl? Végül meglett, Anti pedig hozott morzsát is, mikor a tortáért ment. Igen ám, de a gyertyákat elfelejtettük. A fiókban megtaláltuk a tavalyiakat, és akkor voltam annyira előrelátó, hogy többet vettem, úgyhogy még marad jövőre is.

Dél előtt fél órával pedig kisütött a Nap és el sem bújt, míg le nem nyugodott, úgyhogy minden jól alakult.

Tami nagyon örült a tortának...

... és a „gibbon-játszótérről” sem esett le, mint a múltkor:

Nincsenek megjegyzések: