2017. július 6., csütörtök

Kalandra fel! – Milánó 2.

Milánóra azért esett a választás, mert a lányom kedvenc városa. Az éves munkáját Olaszországról írta, ahol fő helyen szerepelt ez a település, és többször említette, hogy Milánó a kedvence, lehet, hogy itt fog élni és mivel ez az út az ő meglepetése, hát nem is volt több kérdésünk.

Miután lelepleződött a nagy titok, Tami feladata volt, hogy a napi programot összeállítsa, utánanézzen a nyitva tartásoknak és helyszíneknek, a megközelítési lehetőségeknek stb.

Semmi másra nem volt már szükségünk, csak egy vastag bankszámlára és irány a divat fővárosa!

Temesvárról szállt fel a gép, ami közelebb volt, mintha a ferihegyi repülőtérre autóztunk volna. Az autónkat egy közeli gyár parkolójában hagytuk, mert nagyon sokat kellett volna fizetni a reptér parkolójában, tulajdonképpen a semmiért, itt viszont a portás bevállalta a felügyeletet 4 euróért, bár tízet kért, de nem tudott visszaadni.

Az indulás egyedüli hátulütője az volt, hogy nagyon korán szállt fel a gép: hajnali 6 órakor. Mi komolyan vettük azt a szabályt, hogy két órával előbb meg kell érkezni, Anti pedig ideges volt, hogy elkésünk, nem ismerte az odavezető utat, így még hamarabb értünk oda. Ezek után egy kihalt, koszos wc-jű, kényelmetlen ülésekkel rendelkező helységben vártuk, hogy elérkezzen az idő. Bár nem sikerült a kocsiban aludni, itt sem volt rá esély, hogy parányit pihenhessünk, főleg a szemtelen legyek miatt, amiből nem kevés volt! Végignéztük, ahogy a személyzet megérkezik, átöltözik, elfoglalja a helyét, ahogy egyre több utas fut be az idő közeledtével.

Végre kezdetét vette a beszállás! Megnézték a papírjainkat, majd a csomagjainkat világították át, ismét a repülőjegyünket, mindezt alig pár méternyi távolságban egymástól, úgyhogy gyorsan haladtunk. Bejutottunk egy kicsivel kulturáltabb helységbe, ahol arany áron mérték az ásványvizet és a szendvicset, de mi nem törődtünk vele, végre ihattunk és ehettünk egy keveset. Viszont a toalett és a váró között olyan papírvékony fal volt, vagy a szellőzőnyílást tették rossz helyre, de az első kliens után már nem szerettem volna használni.

Itt is vártunk még vagy fél órát, majd újra ellenőrizték az iratainkat és még ezek után is csak ablakon keresztül figyelhettük a kifutón várakozó hatalmas, rózsaszín gépet.
Nem akarom húzni az időt, végre elfoglaltuk a helyünket, ami ugyan nem egymás mellé szólt, mert csak Taminak fizettünk az ablak mellé, de nem okoztunk ezzel fennakadást.

Kicsit izgultam, hogy milyen lesz, de aztán nagyot csalódtam. Nem tudom, hogy mire számítottam, de egyáltalán nem olyan lett! Az emelkedés a gyomromat is emelte, de nem vészesen, a fordulásnál kicsit megszédültem, de talán ennyi volt az izgalom, aztán több mint másfél óráig csak unatkoztam.
Eszembe jutott, hogy gyerekkoromban légikísérő szerettem volna lenni, holott még sosem ültem repülőn! Szerintem az akkori katasztrófafilmek hatására ötlött fel bennem ez a vágy, amikor mindig történt valami a több órás úton és persze a pilóták mindig nagyon helyesek voltak, a történetnek pedig boldog végkifejlete. Hát most örültem, hogy nem az lettem! Nem elég a korán kelés, de a kötelező monológon és pantomimen kívül a stewardessek csak a büfével foglalatoskodtak, ami egy telipakolt bevásárlókocsi volt. Szépen komótosan tologatták ketten, mert egyedül nem bírtak el a rengeteg vásárlóval : ), húzva az időt, hisz senki sem menekülhetett és ennyi.
Az 1 óra 40 perces idő alatt egy darabig néztem a felhőket, majd próbáltam aludni, kevés sikerrel és csak arra vágytam, hogy végre landoljunk.
Ez is bekövetkezett a várt időben. Bergamoban szálltunk le, pontosabban az Orio al Serió reptéren, ami azt jelentette, hogy egy órás autóútra vagyunk Milánótól – nem véletlen az olcsó jegy! Ha a beszámolómból semmilyen tanácsot nem akar magáévá tenni az olvasó, ezt az egyet mindenképpen fogadja meg: Ne higgyetek a google mapsnak!
Még itthon kinéztük, hogy el kell gyalogolnunk egy megállóig, felszállni egy buszra, ami bevisz minket Bergamoba, majd vonatra szállni, ami eljuttat Milánóba. Ez volt a legegyszerűbb megoldás. A google szerint!

Ehelyett viszont kiléptünk a reptér ajtaján és 5, de lehet, hogy még több busz állt és várt, 5-10 perces indulási időközönként, készen arra, hogy bevigyen minket a városba.

A légkondicionált buszon sikerült egy parányit szundítanom, de inkább a hegyek felett felkelő napot néztem a távolban.

Nincsenek megjegyzések: