2008. augusztus 3., vasárnap

Nyakon csípett csirke

Egyik este anyukám telefonált, hogy nagyon fáradt, mert levágott húsz csirkét és holnap még ennyinek el akarja vágni a torkát. Antinak pont útja volt arrafelé, és kitaláltam, hogy akkor mi is elkísérjük, meglepjük Tamival a szüleimet, hátha nem zavarnak haza.Az az egy szépséghibája volt a tervnek, hogy Anti hajnalban indult, vagyis már 05.30-kor talpon kellett lennem. Na, nem baj, erőt vettem magamon, Tamit a nyakamba kaptam úgy ahogy volt, pizsamában, betettem az autóba és mentünk. A lány hihetetlen könnyedén túl tette magát, hogy elmaradt a reggeli lustálkodás, nem is gondoltam volna – még sem teljesen anyja lánya. Útközben gyönyörködtünk a felkelő Nap aranysárga-lilás sugaraiban és Tami megtanított nekem egy dalt, ami a pillangóról és a harmatról szólt. Kicsit nehezen fogott még az agyam, de a fél órás út alatt azért sikerült elsajátítanom a két négysorost, de bevallom már nem tudnám előadni.A szüleim nagyon meglepődtek, mikor megláttak bennünket, egyáltalán nem számítottak rá, hogy kimegyek segíteni, vagy inkább arra nem, hogy ilyen korán felkelek. Az üstben már fortyogott a víz, aminek pont 70 fokosnak kellett lennie ahhoz, hogy még a bőrét ne nyúzza le a szárnyasnak. Anti elment a dolgára, abban maradtunk, ha végez, jön vissza értünk, remélve, hogy addigra mi is készen leszünk.
Apukám csípte nyakon a pipiket, szorította a szárnyukat, míg anyukám kést döfött a tollukba, mi pedig Tamival azonnal hátat fordítottunk a látványnak. Forrázás után pedig a kisebbek négyesével, a nagyobbak kettesével mentek ebbe a szerkezetbe, ami egy csirke-kopasztó gép, és itt két perces eszeveszett hánykolódás és ugrálás után már kopaszon vehettük ki őket a gépezetből.
Előtte:Utána:Még csak ezután jött a neheze, mivel én gyerekkoromban mindig csak a kopasztásban segédkeztem, a bontás anyukám dolga volt. Most viszont elmaradt a tollazat kihúzogatása, tehát meg kellett tanulnom bontott csirkét gyártani. Nem mennék bele a részletekbe, tényleg nagy áldozat egy vegetáriánustól, hogy ne kezdjen el inkább répát pucolni a levesbe, de egy-két apróbb hibát leszámítva (az epével a fél májat kivágtam, benne felejtettem a tüdőket vagy kidobtam a zúzát is a béllel), elmondhatom, hogy immár tudom hogy készül a bontott csirke.
Délben a húsz áldozat már a mélyhűtőben pihegett. Végre játszhattam Tamival, aki egész idő alatt csak erre várt a konyhaablakban. Közben megfőtt a kakaspörkölt is, amit apukám tett a fazékba, csak hogy elmondhassa a nap végén, hogy mindent ő csinált.

Hazafelé még megálltunk pár helyen, az egyik ebből a dorozsmai szélmalom volt, ahol csak mi kergettük a szelet.

Nincsenek megjegyzések: