2007. november 20., kedd

Allergia

Tami éjjel csúnyán elkezdett köhögni. Nagyon megijedt az általa kiadott hangtól, amitől sírva fakadt, így az orra is teli lett, fújhattuk. Reggel nem keltünk korán, gondoltam úgy sem mehet óvodába, viszem az orvoshoz. Egyébként már jól érezte magát, csak az orra folyt, nem köhögött.
Kérdezte a doktor néni, hogy minek köszönheti a látogatást. Tami felelte, hogy hát beteg vagyok és a leopárdom is, emelte fel legújabb szerzeményét. Mindkettejüket kifaggatta, hogy mi a panasz, de csak Tamit vizsgálta meg. Eszter néni nem talált sem piros torkot, sem duzzadt nyirokcsomót, úgyhogy allergiára gyanakodott. Zyrtecet kell adnom neki, és ha ennek hatására egy héten belül elmúlnak a panaszok, akkor ki kell vizsgálni, hogy mire is allergiás. Én jobban örültem volna egy torokgyulladásnak, de ez van. A plüssnek egyébként a lába fájt, úgyhogy indulás előtt még egy szakszerű kötést is kapott Pötyi lába. Mondtam a lányomnak, hogy ha akar, mehet óvodába, de maradhat velem is. Kifaggatott, hogy merre és hová és miért mennénk, majd úgy döntött, hogy inkább óvodába megy, legalább elújságolja a többieknek, hogy Pötyi milyen hősiesen viselkedett a rendelőben.





A két beteg...





Mikor ebéd után Tamiért mentem, épp az egyik óvónő ölében ült, aki a lázát mérte. Tudtam, hogy nem lázas, mert reggel én is tűz forrónak éreztem, de még csak hőemelkedése sem volt. Mondták, hogy egész nap ült, vagy az asztalra borulva feküdt, nem is evett. Sápadt volt és bárgyú, amilyennek talán még sosem láttam.
Mivel korábban megígértem, elmentünk a könyvtárba és kiválasztotta a maximum elvihető hat könyv közül hatot. Meséket és állatokról szóló ismeretterjesztő kiadványokat. A nagy macskaféléket hazáig „olvasta”. Itthon ismét meglepett, mert azonnal befeküdt az ágyba és szépen sorban adogatta a kezembe a könyveket, vagy saját maga tanulmányozta, nézegette a képeket. Valahogy úgy érezte, hogy ezeket azonnal és egy szuszra ki kell olvasnunk, hiába van rá három hetünk. Persze, hamarabb is vissza lehet vinni a könyveket, de úgy nagyon gyorsan ki fogjuk olvasni a pici könyvtári készletet, lévén csupán 5.000 kötet található benne és ebből nem tudom mennyi a mese, de töredéke.






... és egy hipohonder macska






Fájlalta a torkát és egyre inkább az volt az érzésem, hogy semmi köze a rosszullétének az allergiához, ez torokgyulladás lesz, de hogy merjem felülbírálni a gyermekorvost, hisz nekem nincs orvosi diplomám. Nem tudom mi tévő legyek, a gyerek nincs jól, a Zyrtecet feleslegesen nem merem beadni, de a torokgyulladásra sem tudom, hogy mi az orvosság.
Jobb híján itattam vele egy mézes kamillateát, azzal talán nem ártok, utána el is aludt, mint egy kis angyal.

Nincsenek megjegyzések: