2007. november 12., hétfő

Ciha

Nagy meglepetés ért, mikor át akartam húzni az ágyneműt, mert csak szakadt rongyokat találtam, ép paplanhuzatot egyet sem. Akkor vennem kell – határoztam el magam -, de immár Tami nélkül megyek vásárolni, mert nem igazán megy a koncentrálás, mikor a lány velem van. Ő teljesen másképp értelmezi a fogyasztói társadalom eme pénzköltési lehetőségét, még ha neki veszünk valami ruhaneműt, akkor is csak egy-két pillanatra tűnik fel, jobb esetben épp akkor, mikor próbálni kell, aztán már tova is illan. Számára ez egy macska-egér játék, ő az egér, én a macska, azzal a különbséggel, hogy ilyenkor többnyire az egér győz. Általában a nadrágok között bújócskázik és jelenlétére csak a lehullott gatyák utalnak, melyből azt meg tudom állapítani, hogy hol volt, ám hogy abban a pillanatban hol van, azt már nem. Akkor elkezdem keresni, de az esélye, hogy megtalálom, majdnem a nullával egyenlő, mert sem a kabátok közül nem magasodik ki, sem a pulóverekből. Egyetlen - nem igazán járható - módja van a sikerélmény megszerzésének, ha lehasalok és a lábát fürkészem, de ehhez nincs mindig kedvem, és akkor is összetéveszthetem egy próbababa alsó végtagjával. Ha pedig mégis sikerül, mire feltápászkodom a földről már egy újabb kazal ruha között keres menedéket az anyamacska elöl.
Szóval egyedül mentem és még számomra is meglepő gyorsasággal elintéztem a vásárlást. Azért néha riadt tekintettel körülkémleltem, hogy hol a gyerek, csak úgy megszokásból, aztán megnyugtattam magam, hogy nem elveszett, csak el sem jött, megkönnyebbült sóhaj kíséretében visszatértem a huzatok mustrálásába.Nehéz volt a döntés, mert szinte egyik huzat mintája sem egyezett meg a papíron lévő ismertetővel, hol színben, hol formában tért el, legszívesebben kibontottam volna a zacskóból, de ebben jólneveltségem és az eladók szigorú tekintete megakadályozott. Nem akartam boltban tölteni az egész délelőttöt, úgyhogy a két legjobbnak tűnőt kiválasztottam és siettem a pénztárhoz. Iszonyú sor állt a kasszánál, de csak az egyiknél. A másiknál épp fizetett valaki. Gyorsan mögé álltam és visszanéztem, hogy vajon a többiek miért nem követik a példámat, de mindenki egy irányba nézett, valahová az esernyőkhöz. Én is odapillantottam, de csak ernyőket láttam, ami számomra nem volt annyira különös, hogy órákig álljak miatta a sorban, úgyhogy fizettem és eljöttem.Itthon végre kiteríthettem a zsákmányomat, és megnyugodva tapasztaltam, hogy mind színben, mind mintában megfelelő. Gyorsan felhúztam a paplanokra és az igazi meglepetés ekkor ért. Széltében, hosszában fél méterrel hosszabb volt a huzat, mint a paplan! Ezzel a formációval képtelenség normálisan betakarózni, mert ha felhúzzuk a nyakunkig, a paplan lecsúszik a héj aljára, és a felsőtestünket csak a vékony textil borítja. Nem volt más megoldás, mint az, hogy elővegyem a varrógépet, és újraformázzam az egészet. Ráadásul az egyik huzatot nem a szélén varrták össze, mint más esztétikailag kifogásolhatatlan cihánál, hanem majdnem a közepén, de ezen az apróságon gyorsan túl tettem magam.Kifordítottam az anyagot, kiszabtam a megfelelő méretet és már zúgott is a gép, hömpölygött a matéria a kezem alatt. Közben Anti néha odasomfordált mellém, hogy a szerinte szükséges varrási tanácsaival még jobban felbőszítsen, amitől én már annyira ideges voltam, hogy majdnem a gomb felöli részt varrtam össze. Másfél óra alatt el is készültem a vadonatúj paplanhuzatok újdonatúj formációjával, a nagy párnahuzatokból varrtam még négy kicsit is, hogy teljen az idő és legyen elég stafírung. Legközelebb már csak anyagot fogok venni, akkor nem kapok idegösszeomlást, hogy még varrni is kell.

Nincsenek megjegyzések: